zaterdag 28 juni 2014

Julia vs summertime

Het stofje was zo populair dat het de dag van levering al uitverkocht was. Met een grote dankjewel aan mijn lieve klanten!
Ik was er zelf ook verliefd op maar had dus de kans niet om een stukje voor mezelf op te eisen. De stofjes werden voor de klanten verknipt en er bleef nog een klein stukje op de rol over... en ja, dat hield ik voor mezelf, of toch alleszins voor dochtertje Lien :-)
Mijn naai-hersenkronkels wilden een Julia maken met korte mouwen. Ik hou van het snel-klaar patroontje van Compagnie M. Ik heb al eerder Julia's gemaakt met lange mouwen maar voor de zomer °hallo zon, waar ben je???° leek me een variant met korte mouwen wel leuk!
Ik zocht in mijn stoffenbak naar een uni-tricotje. Ik dacht er eerst fuchsia tricot bij te combineren, hoewel ik helemaal niet roze-minded ben, maar ik had ook nog een stukje okergeel en die combinatie was zoveel mooier!
Ik heb de eenvoudigste versie van de Julia gemaakt, geen asymmetrische versie en/of versie met buidelzak vooraan. Het stofje vraagt om een eenvoud.
De Julia is echt een eenvoudig patroontje... ik heb het langste gesukkeld met het omzomen van de mouwen. Ik wou een fijn boordje aan de mouwen dus besloot met de overlock om te zomen maar dat is niet zo goed gelukt als ik gehoopt had.
Maar als je je dochtertje door je lens ziet staren... wat kan me dan die mouwafwerking nog schelen?! ;-)


stofjes: tricot 'Tim - Flowers & Birds' en uni-tricot okergeel

13 opmerkingen:

  1. WAAAAUUUW!!! echt prachtig!!! ik zag het al op facebook passeren, en leuk om het hier nu in z'n geheel te zien! Dat stofje steekt m'n ogen uit, maar ik mag van manlief effe niks kopen. Pfff. niet leuk! Misschien geef ik toch nog toe, dan moet ik me een beetje meer inhouden met de solden :-S Ik ga dit idee alleszins pinnen, zo met korte mouwen is ie ook echt heel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. by the way... ik zag wel dat je een pre-order kan plaatsen, en dat het binnenkort opnieuw binnenkomt... is het al bijna uitverkocht ook met de pre-order? 't is maar dat ik het weet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      In pre-order is er nog wel wat voorraad want die hoeveelheid kan ik nog aanpassen ;-)

      Verwijderen
  3. Super, zowel het stofje als de zomerversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig, je Julia met korte mouwen! Ik ben ook verliefd op dit stofje, maakte net een bloesje voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooie combinatie en super zo met korte mouwtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen